Original:
Johannes Duns Scotus (1265-1308) über die Allmacht Gottes und ihre Implikationen
[1] Quaero utrum ex omnipotentia sua possit deus quodcumque possibile immediate producere.
[2] Videtur quod non. Quia [...] tunc posset producere subiectum sine sua propria passione, et ita esse et sciri posset sine ipsa, et per consequens nulla esset scientia simpliciter in entibus. [...]
[3] Respondeo et dico quod, licet sequendo principia philosophorum non posset teneri Deum posse ex omnipotentia immediate omnia possibilia producere [...], tamen secundum fidem, per quam discordamus cum eis in principiis, discordamus etiam in conclusione; et dico quod sic. [...]
[4] Loquendo de entibus possibilibus absolutis dico quod Deus quodlibet absolutum per se potest producere [...]. Necessario quodlibet absolutum realiter distinctum ab alio habet entitatem distinctam quae non dependet ab alio essentialiter. Ergo potest per se esse et fieri sine omni respectu ad aliud. [...]
[5] Quicumque sciens passionem absolutam inesse subiecto suo, scit quidem hoc certitudinaliter, sed non semper vel universaliter, quia tunc sciret falsum, cum non semper insit suo subiecto ut causae eius a qua oriatur. Sed hoc tantum scit ut in pluribus, quia ut in pluribus passio oritur a principiis subiecti sui.
Quelle:
Duns Scotus, Johannes:
Autorisierte Mitschrift der Pariser Vorlesung
/
Reportatio Parisiensis examinata
(
rep. Par.)
Buch I, 42. Distinktion, 2. Frage, Nr. 24 und 27.
Edition: N.N.
Auslegung:
- Johannes Duns Scotus meint, der Glaube als methodischer Ausgangspunkt müsse philosophische Prinzipien infrage stellen.
- Scotus meint, dass Gott jedes Seiende unmittelbar hervorbringen kann.
(VL Gott und die Welt)
- Der Franziskaner Johannes Duns Scotus (ca. 1265-1308) sieht in Annahmen, die aus dem christlichen Glauben abgeleitet werden, die Notwendigkeit, bisherige philosophische Thesen infrage zu stellen
- theologische Anfrage an die Philosophie
(VL Mittelalterliche Philosophie)
Themen:
-
Gott
-
Allmacht Gottes
-
Mittelalterliche Philosophie
-
Freiheit
-
Gott und die Welt
-
Philosophie
-
Theologie