Original:
Der Kirchenvater Origenes deutet die von Paulus erwähnte Schwäche des Willens
Vincitur ergo in his singulis, qui nondum spiritalis est, etiam contra voluntatem; quia voluntas ista nondum ita fortis et robusta est, ut definiat apud se usque ad mortem pro veritate certandum [...]; et ideo non potest operari quae vult, sed quae non vult. [...] Et in consonantiam quandam ad legem Dei lex naturalis adducitur, ut eadem velint atque eadem nolint. Quod si secundum voluntatem legi Dei consentimus, malum ergo quod facimus, non iam nos id, sed peccatum, quod in nobis est, operatur, id est lex et voluntas carnis [...]. Ut ergo iste labores suos non sibi, sed gratiae Dei quae in ipso operabatur ascribit, ita et ille carnalis opera non bona non sibi, sed peccato [...] annumerat.
Quelle:
Origenes:
Kommentar zu Röm
(
Kom. Röm.)
7, 18-21; p. 272f..
Edition: Heither
Auslegung:
Origenes deutet die von Paulus erwähnte Schwäche des Willens freilich als die Rede einer Person, welche die philosophische Selbstkontrolle gerade noch nicht erlangt hat. (VL
Freiheit )
Themen:
-
Gesetz
-
Wille
-
Freiheit
-
Antike Philosophie II