Original:
Augustinus fragt nach der Ursache für den bösen Willen der gefallenen Engel
Initium quippe omnis peccati superbia. Noluerunt ergo ad illum custodire fortitudinem suam, et qui magis essent, si ei qui summe est adhaererent, se illi praeferendo id quod minus est praetulerunt. [...] Huius porro malae voluntatis causa efficiens si quaeratur, nihil invenitur. [...] Quoniam si res aliqua est, aut habet aut non habet aliquam voluntatem; si habet, aut bonam profecto aut malam. [...] Erit [...] bona voluntas causa peccati, quo absurdius putari nihil potest. Si autem res ista quae putatur facere voluntatem malam ipsa quoque habet voluntatem malam [...], causam primae malae voluntatis inquiro. [...] Sed illa prima est, quam nulla fecit.
Quelle:
Augustinus von Hippo:
Der Gottesstaat
/
De civitate dei
XII 6, p. 518, 30-519, 24 .
Edition: Dombart / Kalb
Auslegung:
Für Augustinus stellt sich die Frage, wieso es überhaupt einen schlechten Willen geben kann. Er diskutiert dies an einem Extremfall, wenn er der Ursache für den bösen Willen der gefallenen Engel fragt (die als Engel ja keinen irdischen Versuchungen unterliegen sollten, wie wir das tun). (VL
Antike Philosophie II )
Wenn alle Kreaturen zum Guten streben, wird die Frage, ob und wie es einen bösen Willen geben kann, scheinbar problematisch. Augustinus diskutiert das Problem, indem er nach der Ursache für den bösen Willen der gefallenen Engel fragt. (VL
Freiheit )
Themen:
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Antike Philosophie II
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Engel
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Böser Wille
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Freiheit