Original:
Kardinal Thomas de Vio Kajetan (1469-1534) zeigt, inwiefern das Gewissen des Herrschers an seine eigenen Gesetze gebunden ist
[1] Lex positiva [...] facit de actibus indifferentibus virtuosos vel vitiosos [...]; praecipiendo solutionem gabellae, ponit actum illum sub iustitia; praecipiendo cultum divinum, ponit sub religione; etc. [...] et propterea, sicut in foro conscientiae tenetur quis ad actus virtutum et ad evitandos actus vitiorum nec excusatur metu etc., ita non excusatur ab iniustita, a sacrilegio etc., qui, determinata sic a lege, contemnit aut incurrit etc. [...]
[2] Cum princeps non subiciatur legi nisi quoad Deum, quod idem est quod subiici legi in foro conscientiae, ex eodem habet vim lex obligandi principem, unde habet vim obligandi in foro conscientiae. Ut autem in art. 4 dictum est, lex habet vim obligativam in foro conscientiae ab aeterna lege, a qua derivatur.
Quelle:
Cajetan, Thomas de Vio:
Kommentar zur Summe der Theologie
/
Commentarium in Summam theologiae
I-II, 96, 4 und 5, § 5.
Edition: Editio Leonina 7, 184b und 185b
Auslegung:
Kardinal Thomas de Vio Kajetan, der berühmteste Erklärer der Summa theologiae, zeigt, dass das Gewissen jedes Herrschers an seine eigenen Gesetze gebunden sein muss. (VL
Freiheit)
Themen:
-
Freiheit
-
Gesetz und Gewissen