Original:
Albertus Magnus (ca. 1200-1280) diskutiert, Gegenstand welcher Wissenschaft Gott ist
Principaliter [...] deus dicitur subiectum primae philosophiae, quia in principali parte eius de deo intenditur et de substantiis divinis, quae separatae sunt. [...] Secundo modo assignatur subiectum in scientiis, de quo et de cuius partibus probantur passiones, sicut ens subiectum dicitur esse primae philosophiae, ut unum et multa et potentia et actus et ens necesse et possibile probantur de ente. [...] Principaliter [...] deus est subiectum theologiae, et ab ipso denominatur. Si vero dicitur subiectum secundo modo [...], christus et ecclesia est subiectum.
Quelle:
Albertus Magnus:
Summa theologiae
I, qu. 3, cap. 1, p. 10b-11a .
Edition: Siedler [Ed. Coloniensis 34, 1]
Auslegung:
Es werden zwei unterschiedliche Wissenschaften von Gott anerkannt: Metaphysik bzw. Erste Philosophie und Theologie. Die Unterscheidung liegt für Albert nicht im Ziel Gott, sondern in dem Kontext, von dem aus er angegangen wird:
- in der Metaphysik vom Seienden und seinen Eigenschaften her
- in der Theologie von Christus und seiner Kirche her
- noch keine Reflexion auf den Wissenschaftscharakter der Theologie
Themen:
-
Gott und die Welt
-
Wissenschaft