Original:
Seneca (ca. 1-65 n. Chr.) definiert Gott
Quid est deus? Mens universi. Quid est deus? Quod vides totum et quod non vides totum. Sic demum magnitudo illi sua redditur, qua nihil maius cogitari potest, si solus est omnia, si opus suum et intra et extra tenet. Quid ergo interest inter naturam dei et nostram? Nostri melior pars animus est; in illo nulla pars extra animum est. Totus est ratio, cum interim tantus error mortalia tenet, ut hoc, quo neque formosius est quicquam nec dispositius nec in proposito constantius, existiment fortuitum et casu volubile ideoque tumultuosum inter fulmina nubes tempestates et cetera quibus terrae ac terris vicina pulsantur.
Quelle:
Seneca:
Probleme zur Naturphilosophie
/
Quaestiones naturales
Prologus 13 f.
Edition: L. Annaei Senecae Naturalium Qvaestionum libros. Recognovit H. M. Hine, Leipzig / Stuttgart 1996.
Auslegung:
- Durch Gott ist alles geordnet. Die Unordnung der Welt ist nur scheinbar. Die tröstliche Wirkung Gottes steht den scheinbaren Ungerechtigkeiten der Natur gegenüber.
Themen: