Original:
Thomas von Aquin (1225-1274) bemüht sich, verschiedene Begriffe in Einklang zu bringen:
Nomen ,essentiae‘ a philosophis in nomen ,quidditatis‘ mutatur. Et hoc est quod philosophus frequenter nominat ,quod quid erat esse‘, id est hoc per quod aliquid habet esse quid. Dicitur etiam ,forma‘ secundum quod per ,formam‘ significatur certitudo uniuscuiusque rei [...]. Hoc etiam alio nomine ,natura‘ dicitur [...] secundum scilicet quod ,natura‘ dicitur omne illud quod ,intellectu quoquo modo capi potest‘. [...] Nomen ,naturae‘ hoc modo sumptae videtur significare essentiam rei, secundum quod habet ordinem ad propriam operationem rei [...] ,Quidditatis‘ vero nomen sumitur ex hoc, quod per definitionem significatur. Sed essentia dicitur secundum quod per eam et in ea habet esse.
Quelle:
Thomas von Aquin:
Über das Seiende und das Wesen
/
De ente et essentia
I 3.
Edition: N.N.
Auslegung:
- Umgang mit terminologischen Problemen
- Hier Antwort des Thomas auf ein konkretes Problem, das sich aus der Überlieferung der aristotelischen Terminologie durch mehrere Sprachräume ergab.
- Bedeutungsnuancen der Synonyme zu substantia
nach Thomas von Aquin:
quod quid erat esse → Etwas-Sein
forma → Bestimmtheit
natura → Wirkung
quidditas → Definition
essentia → ontologische Bedeutung
Themen:
-
Sein
-
Judentum und Islam
-
Mittelalterliche Philosophie