Original:
Johannes Duns Scotus (ca. 1265-1308) erläutert, inwiefern die philosophische Metaphysik über Gott spricht
De deo non est metaphysica ut de subiecto primo. Quod probatur, quia praeter scientias speciales oportet aliquam esse communem, in qua probentur omnia quae sunt communia illis specialibus; igitur praeter scientias speciales oportet aliquam esse communem de ente, in qua tradatur cognitio passionum de ente, quae cognitio supponitur in scientiis specialibus; si igitur aliqua est de deo, praeter illam est aliqua de ente naturaliter scita inquantum ens. [...] Deus autem etsi non est primum subiectum in metaphysica, est tamen consideratum in illa scientia nobilissimo modo, quo potest considerari in aliqua scientia naturaliter acquisita.
Quelle:
Duns Scotus, Johannes:
Ordinatio
/
Ordinatio
Prologus, Pars 3, Quaestio 1, nr. 193 .
Edition: Ed. Vaticana 1, p. 129f.
Auslegung:
Es wird die Idee einer allgemeinen Wissenschaft vom Seienden verfolgt, die von der Wissenschaft von Gott klar geschieden ist → klarere Trennung von Metaphysik = Seinswissenschaft und Theologie = Gotteswissenschaft. Dennoch bleibt Gott in der Metaphysik erhalten, wenn auch nur sekundär.
Themen:
-
Gott
-
Gott und die Welt
-
Wissenschaft